Jak napisać ogłoszenie wynajmu lub sprzedaży mieszkania jeszcze skuteczniej

Cechy i zawartość dobrego ogłoszenia
W Internecie znajdziemy setki, jak nie tysiące, ogłoszeń. Tyle możliwości wyboru niejednego przyprawi o zawrót głowy. Konsumenci są przytłoczeni mnogością ofert, nie wiedzą, na co się zdecydować, wpadają w dysonans poznawczy. Co zrobić, żeby to akurat Twoje ogłoszenie trafiło do osoby po drugiej strony ekranu?

jak-napisac-ogloszenie-sprzedazy



Dobra oferta charakteryzuje się dwoma cechami:

1. Ogłoszenie musi przykuwać uwagę kupującego lub najmującego.

Pamiętaj, że klient poświęci na Twoje ogłoszenie tylko kilka sekund. Co w takim razie zrobić, żeby wybrał akurat Ciebie? Przede wszystkim dodaj zachęcające zdjęcie, które będzie wyświetlało się jako pierwsze. Większość ludzi jest wzrokowcami. Nieoceniony będzie tutaj również chwytliwy tytuł. Umieszczenie w nim zachęcającej ceny na pewno przyciągnie oko potencjalnego najemcy/kupca.
 

2. Ma za zadanie zachęcać do dalszego działania.

Możemy to osiągnąć poprzez przejrzystą treść, ciekawe opisy, ładne i wysokiej jakości zdjęcia, dobrze pokazane dane kontaktowe i wezwanie do działania.

W praktyce widzimy jednak, że bardzo wiele ogłoszeń nie spełnia tych 2 kroków. Możemy zatem wysunąć wniosek, że dużo trudniej przełożyć te zasady na praktykę. Poniżej przedstawimy dokładniejsze wskazówki, które ułatwią stworzenie ogłoszenia, które umożliwi szybkie znalezienie przyszłych klientów.
 

Pierwsze zdjęcie powinno być najciekawsze.

Jednym elementów, który jest widoczny na pierwszy rzut oka jest zdjęcie.

Po wybraniu wszystkich fotografii, warto zastanowić się, która z nich będzie najlepsza w przekazaniu walorów naszego gniazdka. Dobra jakość zdjęć też będzie kluczowa, unikajmy nieostrych i rozmytych plików oraz zadbajmy o odpowiednie doświetlenie (najlepiej światłem naturalnym). Kadr powinien obejmować jak największą powierzchnię, przy zachowaniu dobrej szczegółowości pomieszczenia. Dla przykładu: wskazane jest zdjęcie całej kuchni, a nie tylko samej lodówki.
 

Nagłówek (tytuł) ogłoszenia nieruchomości hakiem na uwagę.

Tytuł powinien przekazać sedno tego, co klient znajdzie w ofercie, jednocześnie przyciągając uwagę, mieć „to coś”. Pamiętaj, że jest on kluczowy, by klient w ogóle otworzył ofertę.

Nagłówki w stylu „sprzedam mieszkanie” czy „wynajmę dom” nie przyciągają uwagi.

Dużo lepiej sprawdzą się zachęcające zadania, które będą miały unikalne cechy nieruchomości np: „Wynajmę słoneczne mieszkanie dwupokojowe w okolicy Legnickiej”.
 

Treść ogłoszenia powinna być czytelna.

Przede wszystkim zadbaj o to, żeby tekst nie był jednolity. Poza tym warto dodawać akapity, które będą odzwierciedlać części oferty. W każdej części powinno znaleźć się maksymalnie 6 wierszy.

Pamiętaj również, żeby nie tworzyć zbyt długiego ogłoszenia. Optymalna długość ogłoszenia to około 1000 znaków. Taka ilość jest w zupełności wystarczająca, żeby przekazać całe meritum. Zwróć uwagę na poprawność ortograficzną i stosuj przecinki w odpowiednich miejscach. Unikaj pisania drukowanymi literami i używania wykrzykników.
 

 

Zawartość ogłoszenia bogata w ważne informacje.

Warto pamiętać, że treść ogłoszenia powinna wzbudzać zaufanie klientów, dlatego należy zadbać o występowanie następujących elementów:

  • parametry mieszkania - przed wystawieniem ogłoszenia, sprawdź dokładny metraż mieszkania, żeby uniknąć późniejszych konfliktów z najmującym/kupującym. Szczególnie w starszym budownictwie, mogą się okazać różnice pomiędzy tym, co jest wpisane w KW a rzeczywistością. Napisz o ilości pokoi, rozkładzie, stronach świata, na co jest widok z okien, wyposażeniu, na którym piętrze znajduje się lokum, czy posiada balkon itp.
  • cena - jest to bardzo ważne kryterium, na podstawie którego klienci poszukują mieszkania. Istotne więc jest dobre oszacowanie ceny sprzedaży/wynajmu. Przydatne w takim przypadku będzie dobre biuro nieruchomości, które udzieli niezbędnych wskazówek.
  • informacje o budynku i osiedlu – określ, jakiego rodzaju jest to budownictwo, np. kamienica z podaniem roku powstania budynku. Opisz dostępność windy, garażu, komórki lokatorskiej tak, aby klient otrzymał jak najwięcej szczegółów.
  • infrastruktura komunikacyjna – jakie są możliwość komunikacyjne w okolicy, jaka jest odległość do przystanków/stacji kolejowych. Warto wiedzieć, czy planowane są w okolicy jakieś inwestycje komunikacyjne lub inne istotne zmiany wpisane np. w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego. Jeśli nie wiesz, w jaki sposób sprawdzić takie informacje, zgłoś się z tym czym prędzej do pośrednika nieruchomości z dobrego biura nieruchomości, np. MILTON Grupa Nieruchomości.
  • informacje o wysokości comiesięcznych opłat oraz jaki jest sposób ogrzewania (ogrzewanie miejskie/własna kotłownia)
  • otoczenie i infrastruktura społeczna - bliskość terenów rekreacyjnych np. parków, placów zabaw, szkół i przedszkoli.
 

Call to Action czyli wezwanie do działania.

Całość ogłoszenia powinna wzywać potencjalnego kupca/najemcę do działania. Nie bójmy się zatem używania słów i fraz, które wywołają reakcję. W końcu na tym nam zależy. Musimy poprowadzić klienta w pożądanym przez nas kierunku - czyli do zakupu bądź wynajmu naszej nieruchomości.

 

Mamy nadzieję, że po przeczytaniu naszego poradnika napisanie ogłoszenia okaże się bułką z masłem. Pamiętajcie, że zawsze możecie skorzystać z pomocy profesjonalistów z biura MILTON Grupa Nieruchomości!

 

Zachęcamy do polubienia naszego profilu na Facebooku, gdzie otrzymacie informacje o naszych kolejnych publikacjach.

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb klientów. Zmiany ustawień dotyczących plików cookie można dokonać w dowolnej chwili modyfikując ustawienia przeglądarki. Korzystanie z tej strony bez zmian ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.

rozumiem